Játékismertető

A játék tartalmaz:

  • egy  40X60 cm-es Európa és Közel-Kelet térképet
  • 18 hadvezér kártyát, a 8 játszható nagyhatalom színeiben
  • 6 diplomácia kártyát
  • másfél kartonnyi egységjelzőt (összesen több száz darab)
  • országkartonok, rajta az építhető egységekkel
  • kettő dobókocka és zacskók az egységek tárolására

Ajánlott: 14 éves kortól

A játékszabály ide kattintva tölthető le.

Az “Előzd meg Trianont” egy forduló alapú táblás játék, ahol a színtér Európa, Észak-Afrika és a Közel-Kelet. Minden ország tartományokra van fölosztva, a játék célja pedig, hogy az ellenséges fővárosok közül lehetőleg minél több saját kézre kerüljön. Egy-egy tartomány különböző fontossággal bír természetesen, van, amelyik a győzelemhez, és van, amelyik az egységek előállításához szükséges. A játékban 10 különböző hadi egység áll rendelkezésre (gyalogos, lovas, tüzér hadosztályok,tankok, repülők stb.), mind más-más erősséggel és képességekkel. A hadosztályokat tábornokok irányítják, köztük Hindenburg vagy a későbbi Atatürk, akiknek mind más-más erőssége van.

Szabálymagyarázó videó a csatákról

Egy csatában a derékhadat a gyalogos hadosztályok adják, ezek (és a lovas hadosztályok) száma alapján kapjuk meg a hadsereg harcértékét. A tüzérségre pedig dobni kell a csatában, és ha talál, akkor soron kívül okozhatunk veszteséget az ellenfélnek. Hindenburg például ha 1 vagy 2-öt dob, megismételheti a dobást. A további egységek - például mérges gáz, repülőszázadok - tovább befolyásolják a hadsereg harcértékét. A csata végén az veszít, akinek kisebb az összesített harcértéke.

A hadi eseményeken kívül a játék másik fontos terepe a diplomácia és a hátország. A játékosoknak számolniuk kell kommunista felkelésekkel, nemzetiségi lázadásokkal, és lehetőségük van befolyásolni egy-egy ország belépési idejét is. A játék ezen felül teret ad valóságban is megtörtént események újrajátszására, így az Orosz Forradalom vagy a tengeralattjáró-háború is megjelenik. 

A háborúba folyamatosan újabb és újabb országok lépnek be, ami különösen mozgalmassá teszi a játékmenetet, itt például a keleti fronton az 1916-os erdélyi román betörésre készülnek. Jól látszanak a hadsereg jelzők, melyek több hadosztályt jelképeznek, és a körbe írt számok, az ipari pontok. 

A játék egyszerre kooperatív és kompetitív, hiszen a siker attól függ, hogy a szövetség tagjai jól együtt tudnak-e működni, és ki tudják-e segíteni egymást (természetesen lehetőség van két fős játékra is, ahol a két játékos az antantot vagy a központi hatalmakat vezeti). 

(a térkép, és a játék tartozékai. Lent: országkartonok, alatta az egységjelzők, a táblán a tábornokok és diplomáciai kártyák)

Webáruház készítés